Sellele tulemusele jõudis Consumer Reports pärast sooritatud teste.

Kui mõned autod nõuavad kasutajalt premium­-kütuse kasutamist, siis paljud autotootjad piirduvad soovitusega seda kasutada. Consumer Reports tahtis näha, kas premium-kütuse asemel tavakütuse kasutamine aitab säästa raha autos, mille tootja soovitab kasutada premium-kütust.

Et teada saada, kas tavakütuse kasutamine sõidukis, milles soovitatakse kasutada premium-kütust, annab mingitki efekti sõiduki kiirendusele või kütuse kokkuhoiule, vaatles Consumer Reports kaht automudelit: 2015. aasta neljasilindriline Acura TLX (Euroopa turul Honda Accord) ja 2016. aasta V6-mootoriga Nissan Maxima.

Mõlema puhul soovitatakse (aga mitte ei nõuta) kasutada premium­-kütust. Soovitus on leitav kütusepaagi luugi siseküljelt, aga sageli täpsemalt lahti seletatud auto kasutusjuhendis; kuniks tangid oma sõidukit kooskõlas juhendiga, oled sa kaitstud jõuülekande garantiiga.

Et katsealustes autodes täielikult premium­-kütuse jääkidest vabaneda, sõidutati need peaaegu kuivaks. Seejärel lasti paagid täis tavakütust.

Kõik testid viidi läbi kütuse ökonoomsustesti protokolli kohaselt, kütusekulu mõõdeti seesmise kütusekulu mõõdikuga.

Mõlemad sedaanid saavutasid sama kütusekulu kui premium'i kasutades. Testimise vältel kõlasid ja tundusid autode täpselt identsed võrdluses tavakütuse ja premiumiga. Ei mingit mootori kõlksatusi või vihisemist aga ka mitte koputavaid helisid tavakütust kasutades.

Ometigi öeldakse mõlema auto kasutusjuhendis, et autoomanik võib tavakütust kasutades märgata auto sõiduomaduste langemist. Testid näitasid aga vastupidist. Kiirendamine nullist sajani andis identsed tulemused tavakütuse ja premium­-kütuse võrdluses.

Consumer Reports võttis ühendust ka Acura ja Nissaniga, et uurida, miks nad soovitavad premium-kütuse kasutamist.

Acura kõneisik ütles viitega samale kasutusjuhendile, et „madalama oktaanarvuga kütuse kasutamine võib kaasa tuua metalli kolksumise heli mootoris ning võib langetada mootori töövõimet.

Nissani esindaja kirjutas e-kirjas, et tõepoolest on võimalik, et tavakütuse ja premium­-kütuse kasutamine annavad sama tulemuse. Kõneisik aga lisas, et mõningatel juhtudel siiski annab üks kütus teisele eelise - näiteks eriti palavatel päevadel. Nissan jäi endale kindlaks - soovitav on kasutada ikkagi premium-kütust, et auto mootor oleks oma sooritusvõime kõrgusel.

Kuigi kütusehinnad on praegu ajalooliselt madalad, on tavakütuse ja premium-kütuse vahel hinnavahe. Aastas võib tavakütuse kasutamisega hoida kokku sadu eurosid.

Consumer Reports soovitab siiski neil autoomanikel, kelle autojuhendis on kirjas nõue kasutada premium-kütust, sellele kindlaks jääda, sest vastasel juhul võib sõiduk kaotada õiguse hilisematele kaebustele.

 

Allikas: http://kasulik.delfi.ee/news/uudised/tunnustatud-testija-paljastab-miks-pole-vahimatki-motet-premium-kutuse-eest-kallist-hinda-maksta?id=76221549