HULGIMÜÜGILEPINGU ÜLDTINGIMUSED
28.08.2025 redaktsioon
1. Mõisted
1.1. Olerex – AS Olerex, registrikood 10136870, kes tegutseb Lepingu raames müüjana.
1.2. Klient – juriidiline või füüsiline isik, kellega Olerex on sõlminud Lepingu ja kes tegutseb Lepingu raames ostjana.
1.3. Pool või Pooled – Olerex või Klient vastavalt eraldi või koos nimetatuna.
1.4. Leping – Olerexi ja Kliendi vahel ühekordselt või korduvalt sõlmitav müügitehing, mille dokumentideks on Tellimus, Tellimuse kinnitus, Saatedokumendid, hulgimüügilepingu üld- ja eritingimused ning Lepingu lisad ja muudatused.
1.5. Üldtingimused – Tehingu teostamisel Olerexi ja Kliendi suhtele kohalduvad Olerexi kodulehel avaldatud tingimused, mida Olerexil on õigus ühepoolselt muuta ja/või täiendada.
1.6. Kaup - Olerexi poolt Kliendile müüdavad naftasaadused (mootorikütused, kütteõlid, erimärgistatud diislikütus, määrdeained) ning muud tooted ja teenused.
1.7. Tellimus – Kliendi või Kliendi poolt volitatud isiku poolt Olerexile esitatud sooviavaldus Kauba ostmiseks, milles on mh märgitud Kauba nimetus, kogus, tarnekoht, soovitud tarne aeg ja Kauba vastuvõtmiseks volitatud isiku(te) ees- ja perekonnanimi ja isikukood ning kontaktandmed ja muud Tellimuse täitmise seisukohast olulised andmed.
1.8. Tellimuse kinnitus – Olerexi poolt Kliendile saadetud kirjalik või kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis teade, milles Olerex kinnitab Kliendi poolt esitatud Tellimuse vastuvõtmist ning millega loetakse kokkulepe tellitud Kauba osas sõlmituks vastavalt Tellimuse kinnituses ja käesolevates üldtingimustes sätestatule. Olerexil ei ole kohustust Tellimust kinnitada.
1.9. Saatedokument – Olerexi poolt koostatud dokument, mis kajastab Kliendile tarnitud Kauba nimetust, kogust, tarnetingimusi, üleandmise kuupäeva ja muid olulisi andmeid. Saatedokumendi allkirjastamine Kliendi või tema esindaja poolt kinnitab Kauba füüsilise vastuvõtmise ning loetakse tõendiks selle kohta, et Kaup on üle antud lepingutingimustele vastavalt, välja arvatud juhul, kui Klient on saatedokumendil selgesõnaliselt fikseerinud pretensiooni või puuduse.
1.10. Maksetähtaeg – Olerexi poolt Kliendile esitatud arvel märgitud makse laekumise lõpptähtaeg.
1.11. Krediidilimiit - kokkulepitud piirsumma eurodes, mille ulatuses võib Klient Lepingu raames tehinguid teha.
1.12. Ainsuses kasutatav mõiste tähendab ka mitmust ja vastupidi, kui Üldtingimuste kontekst seda eeldab. Kõik viited Lepingule või tehingule tähistavad ühtlasi ka Lepingu või tehingu dokumentide lisasid, täiendusi ja muudatusi.
2. Üldsätted
2.1. Üldtingimused reguleerivad Olerexi ja Kliendi õigusi ja kohustusi seoses Poolte vaheliste Tehingutega. Tehingule kohaldub Tehingu tegemise hetkel Olerexi kodulehel avaldatud Üldtingimuste redaktsioon.
2.2. Üldtingimused kohalduvad kõigile Tellimuste ja Tellimuste kinnituste raames teostatud Tehingutele ning on Lepingu lahutamatuks osaks ka juhul, kui lepinguline suhe tekib Kliendi poolt Tellimuse esitamise ja Olerexi poolt selle kinnitamise kaudu, ilma et oleks sõlmitud eraldi allkirjastatud kirjalikku Lepingut.
2.3. Kliendi poolt Olerexile Tellimuse esitamisel loetakse, et Klient on Olerexi kodulehel avaldatud Üldtingimustega tutvunud, saab neist aru ning nõustub Üldtingimustes sätestatuga.
2.4. Üldtingimusi täiendavad või Üldtingimustest kõrvalekalduvad kokkulepped fikseeritakse eritingimustes või muudes kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis vahetatud dokumentides.
2.5. Olerex jätab endale õiguse Üldtingimusi ühepoolselt muuta. Muudatuste tegemist ei pea Olerex põhjendama. Olerex teavitab Klienti muudatusest eelnevalt Olerexi tanklates, kodulehel või muul viisil ja annab Kliendile Lepingu ülesütlemiseks tähtaja üks (1) kuu. Kui Klient ei ole eelnimetatud tähtaja jooksul Lepingut üles öelnud või on esitanud Tellimuse, loetakse, et Klient on muudatusega nõustunud. Tellimusele, mille Klient on esitanud enne Üldtingimuste uue redaktsiooni kehtima hakkamist, kohaldub Üldtingimuste redaktsioon, mis kehtis ajal, mil Klient Tellimuse esitas.
3. Lepingu objekt
3.1. Lepingu objektiks on Olerexi poolt Kliendile müüdav Kaup lähtudes Kliendi poolt Olerexile esitatud Tellimusest.
4. Kauba tellimine
4.1. Kauba hulgimüük toimub Tellimuse esitamise teel Üldtingimustes toodud viisil.
4.2. Klient võib Tellimuse esitada kodulehel, e-postiga, suuliselt või muude sidekanalite kaudu (internetis).
4.3. Olerex võib Tellimuse kas kinnitada või mitte ning tal on õigus keelduda Kliendi Tellimuse kinnitamisest, kui Tellimust pole võimalik täita, kui tal on Kliendi vastu mistahes nõudeid või kui Olerexi hinnangul ei ole Kliendi maksevõime piisavalt tagatud või kui Kliendiga on tekkinud vaidlus Kauba tarnimise, maksmise, pettuse või Üldtingimuste muu rikkumise suhtes või mistahes muul alusel.
4.4. Tellimus jõustub ja muutub Pooltele Tellimuse kinnituses toodud tingimustel siduvaks vaid juhul, kui Olerex konkreetse Tellimuse kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis kinnitab. Tellimuse kinnituses märgitakse müüdavate Kaupade nomenklatuur, kogus, hind, tarnimise tähtaeg ja mahalaadimise koht, maksetähtaeg ning muud Tellimuse täitmise seisukohast olulised tingimused.
4.5. Kliendi poolt esitatud Tellimuse muudatus võetakse arvesse juhul, kui see laekub Olerexile enne Olerexi poolt Tellimuse kinnitamist või kui Olerex on Tellimuse muutmisega nõus ja avaldanud seda vähemalt kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis. Kui Klient tühistab Tellimuse või selle osa pärast seda, kui Olerex on Tellimuse kinnitanud, on Olerexill õigus esitada Kliendile leppetrahv summas, mis vastab 5%-le tühistatud Tellimuse maksumusest või Tellimuse tühistatud osa maksumusest.
4.6. Juhul, kui Pooled lepivad kokku Kliendi jaoks kehtiva Krediidilimiidi, lepitakse see kokku Lepingu eritingimustes. Klient kohustub mitte ületama Krediidilimiiti.
4.7. Krediidilimiidi ületamisel on Olerexil õigus keelduda täiendava Kauba tarnimisest Kliendile kuni eelnevalt ostetud Kauba eest tasumiseni sellisel määral, et uue arve summa koos arvega, mille tähtaeg ei ole saabunud, ei ületaks krediidilimiiti.
4.8. Olerexil on õigus nõuda Kliendilt Olerexi poolt märgitud tähtpäeva seisuga bilansi ja kasumiaruande viivitamiseta esitamist sõltumata Poolte varasemast kokkuleppest finantsaruannete esitamise kohta.
4.9. Olerexil on õigus käesoleva Lepingu tingimuste kohaselt Kliendile müüdud Kauba eest tasumisel kasutada liisingfirmaga sõlmitud faktooringlepingut nii, et nõudeõigus tarnitud Kauba eest võib üle minna liisingfirmale.
5. Kauba tarnimine ja kvaliteet
5.1. Kauba tarnetingimused (tarneaeg ja -koht), Kauba spetsifikatsioon, hind ja maksetähtaeg ning muud konkreetset tarnet puudutavad tingimused lepitakse Poolte poolt kokku Tellimuse kinnitusega.
5.2. Olerex annab Kauba Kliendile üle Olerexi transpordivahendist Saatedokumendi alusel, mille kinnitab Klient või tema esindaja (Kauba vastuvõtja) oma allkirjaga ja märgib loetavalt oma ees- ja perekonnanime, isikukoodi, isikut tõendava dokumendi numbri ja kontakttelefoni.
5.3. Kliendi poolt korraldatud transpordivahendi korral antakse Kaup üle terminali (kauba üleandmise koht) saatelehe alusel. Kauba üleandmine Kliendi vedajale tähendab üleandmist Kliendile.
5.4. Terminalis (laosisene müük) müüdud Kauba korral koostatakse Kauba üleandmise ja vastuvõtmise kohta akt, millele kirjutavad alla Olerex, Klient või tema esindaja ja terminali esindaja.
5.5. Pärast Kauba üleandmist Kliendile ja Saatedokumentide allkirjastamist Kauba nomenklatuur, kogus ja hind vaidlustamisele ei kuulu. Kauba üleandmisel tekkinud pretensioonide osas tuleb koostada akt puuduste kohta ning võtta viivitamatult ühendust Olerexi esindajaga.
5.6. Klient kohustub tagama Olerexilt tellitud Kaupade vastuvõtmise õigel ajal vastavalt etteteatatud ajale.
5.6.1. Kliendi poolt Kauba tellimiseks ja/või vastuvõtmiseks volitatud isik(ud) lepitakse kokku Lepingu põhitingimustes. Juhul, kui Kliendi nimel võtab Kauba vastu kolmas isik, loetakse Kaup Olerex poolt Kliendile üleantuks. Olerexil on õigus keelduda Kauba üleandmisest juhul kui Kliendi esindaja isikusamasus ja/või volituse olemasolu jääb tuvastamata.
5.7. Klient või Tellimuse vastu võtmiseks volitatud isik annab loa Kauba mahalaadimise alustamiseks ning vastutab kogu protsessi ohutuse eest. Klient kohustub tagama, et tal on valmisolek Kauba vastu võtmiseks Tellimise kinnituses toodud ajal ja koguses ning et mahuti, kuhu Kaup maha laaditakse, vastab nõuetele (st on varustatud toimiva ületäiteanduriga ja Camlock ühendusega). Juhul, kui mahuti ei vasta eeltoodud nõuetele, on Olerexil õigus keelduda Kauba mahalaadimisest või kui Klient (volitatud isik) kinnitab kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis, et soovib Kauba mahalaadimist, vastutab Klient kõigi realiseeruda võivate riskide eest (nt mahuti ületäitumine).
5.8. Juhusliku hävimise ja Kauba kvaliteedile vastavuse riisiko läheb Kliendile üle pärast Kauba valduse Kliendile või Kliendi (esindajale) vedajale üleandmist. Kauba valdus läheb Kliendile üle Kauba paigutamisel Kliendi või tema vedaja mahutisse või transpordivahendisse.
5.9. Olerex kohustub teatama Kliendile Kauba tarnimise võimatusest ette esimesel võimalusel. Kliendile Kauba tarnimise võimatusest tekkinud kahjusid Olerex ei hüvita.
5.10. Hilinenud tarne korral ei ole Kliendil õigust Tehingut tühistada, Kauba vastuvõtmisest keelduda, tasumisega viivitada ega hüvitist nõuda, välja arvatud juhul, kui Olerexi rikkumine on põhjustatud tema tahtlikust tegevusest või raskest hooletusest.
5.11. Klient kohustub tellitud ja kohaletoimetatud Kauba Olerexilt viivitamata vastu võtma ning tagama mahalaadimiskoha juurdepääsutee seisukorra, mis on raskeveokile läbitav. Olerexi vedajal (autojuhil) on õigus hinnata tee läbitavuse ja mahalaadimise teostamise võimalikkust ning sellest tulenevalt keelduda tellimuse täitmisest, millisel juhul kohaldub punktis 5.11.1 sätestatu.
5.11.1. Kliendi poolt tellitud Kauba vastuvõtmata jätmisel kohustub Klient tasuma Olerexile Kauba vedamisega seotud transpordikulud ja leppetrahvi kuni kümme (10) % tellitud Kauba maksumusest hiljemalt viieteistkümne (15) päeva jooksul Olerexi poolt transpordikulude ja leppetrahvi nõude esitamisest.
5.12. Olerex müüb Kliendile Kaupa, mille kvaliteet peab vastama Eesti Vabariigis müümise hetkel kehtivatele vedelkütuste kvaliteedinõuetele ja Saatedokumentidele. Olerex vastutab Kauba kvaliteedi eest selle üleandmise hetkeni.
5.13. Kauba üleandmise hetkeks loevad Olerex ja Klient hetke, mil Kaup on paigutatud Kliendi või tema esindaja transpordivahendisse või kütusemahutisse. Sellest hetkest alates lähevad Kauba valdus ning kõik Kaubaga seotud riskid, sealhulgas segunemise, saastumise või mahu kadumise risk, Kliendile üle, sõltumata sellest, kas Klient on vastava üleandmisdokumendi (nt saatelehe või akti) allkirjastanud.
5.14. Kauba tarnimine Kliendi sihtpunkti toimub autotranspordiga. Naftasaaduste kogust kontrollitakse üleandmise momendil saatedokumentide alusel. Kauba kogust kontrollitakse Kauba tarninud sõiduki mahuti kütusemõõdiku näidu alusel ning Kliendil või Tellimuse vastu võtmiseks volitatud isikul on õigus nõuda Kaupa tarninud sõiduki kütusemõõdiku taatlemissertifikaati.
5.15. Kliendi poolsete Kauba kvaliteedialaste pretensioonide aluseks saab olla ainult kütuseproov, mis on võetud Kauba üleandmisel Olerexi transpordivahendist või Kauba väljastuskohast ja sellele vastav analüüs, mille on koostanud Poolte valitud Eestis akrediteeritud laboratoorium. Kütuseproovid pitseeritakse ja allkirjastatakse Poolte või terminali volitatud esindajate poolt ning säilitatakse Kliendi ja Olerexi juures. Kütuseproovide arv on kaks (2) või enam. Vastav märge proovide võtmise kohta tehakse Kauba Saatedokumendile.
5.16. Kliendil on õigus esitada pretensioone Kauba kvaliteedi osas seitsme (7) tööpäeva jooksul alates Kauba vastuvõtmisest. Pärast nimetatud tähtaja möödumist puudub Kliendil õigus esitada Kauba kohta mingeid pretensioone.
5.17. Olerex ei vastuta Kauba kvaliteedi muutuste eest, mis on tingitud Kliendi mahuti seisundist või selles olevast kaubajäägi kvaliteedist vms asjaolust, mis ei ole Müüja mõjusfääris. Kliendi mahutist või seadmest võetud proovid ei ole ühelgi juhul aluseks Kauba kvaliteedi osas pretensioonide esitamisel.
6. Kauba hind ja tasumise kord
6.1. Müügitehingu toimumise tõestuseks ja alusdokumendiks on Kauba Saatedokument, millel Klient või tema esindaja poolt kütuse vedu teostav autojuht või Kliendi nimel tegutsev muu isik tõendab oma allkirjaga Kauba vastuvõtmist.
6.2. Klient kohustub Olerexile tasuma kogu vastuvõetud Kauba eest, k.a vastuvõetud, kuid tellimuses fikseeritud kogust ületava ning krediidilimiiti ja ettemaksu ületavate Tehingute eest.
6.3. Makse kuulub tasumisele Tellimuse kinnituses märgitud maksetähtaja jooksul alates arve väljastamise päevast pangaülekandega Olerexi arvelduskontole viidates maksekorralduses oma Lepingunumbrile ja/või arve numbrile. Pooled loevad pangaülekandega tasumise korral tasumise momendiks ajahetke, mil vastav summa on laekunud Olerexi arvelduskontole. Kui Klient ei ole arvet kätte saanud, kohustub Klient sellest koheselt teavitama Olerexi ja Olerex väljastab kordusarve. Arve tasumise esialgne tähtaeg jääb muutmata.
6.4. Arvel märgitud maksetähtaja ületamisel on Olerexil õigus nõuda ja Kliendil kohustus tasuda viivist tähtaegselt tasumata summadelt 0,15 (null koma viisteist) % iga tasumisega viivitatud kalendripäeva eest. Viivise arvestamine lõpetatakse võlgnevuse tasumise päeval. Klient on kohustatud viivisearve tasuma seitsme (7) kalendripäeva jooksul pangaülekandega Olerexi arvelduskontole, viidates maksekorralduses Lepingu numbrile ja/või arve numbrile.
6.5. Lepingu alusel tasumisele kuuluvatest summadest on Olerexil õigus esimeses järjekorras lugeda tasutuks viivised, leppetrahv ja seejärel põhivõlgnevus alates varasemast võlgnevusest. Kirjeldatud kohustuste täitmise järjekord kehtib sõltumata Kliendi ühepoolsest tahtest.
6.6. Pretensioonid arve osas tuleb koos nõuet tõendavate dokumentidega esitada kolme (3) päeva jooksul arve väljastamise kuupäevast. Hilisemaid pretensioone ei arvestata. Arve vaidlustamisest või muu vaidluse lahendamisest ning mistahes pretensioonide esitamisest sõltumata on Kliendil kohustus arve(d) tasuda Olerexile tähtaegselt.
6.7. Omandiõigus Kaubale läheb Olerexilt üle Kliendile pärast seda, kui Klient on Kauba eest täielikult Olerexile tasunud.
7. Vastutus
7.1. Kliendi poolt Lepingust tulenevate kohustuste täitmata jätmise või mittekohase täitmise korral on Olerex õigustatud kasutama kõiki Lepingus või õigusaktides sätestatud õiguskaitsevahendeid.
7.2. Klient kohustub tasuma Olerexile kõik oma kohustuste mittetäitmisega või mittekohase täitmisega, sealhulgas nõude sissenõudmisega seotud kulud. Olerexil on õigus nõuda iga Kliendile võlgnevuse meeldetuletamise, hoiatuskirja või muu sarnase kirja esitamise eest Olerexi hinnakirjas sätestatud teenustasu.
7.3. Olerex ei vastuta otsese varalise või kaudse kahju või kaudsete kulude ega nendest tulenevate nõuete eest, sealhulgas ärivõimalustest ilmajäämise, saamata jäänud tulu ega oodatud kokkuhoiust ilmajäämise eest. Samuti ei vastuta Olerex Kliendile Krediidilimiidi kasutamise peatamisest tekkida võivate kahjude eest.
8. Lepingu kehtivus ja lõppemine
8.1. Leping jõustub pärast mõlema Poole poolt allkirjastamist ja on sõlmitud tähtajatuna või pärast Olerexi poolt Kliendi Tellimuse kinnitamist Üldtingimustes sätestatud viisil.
8.2. Pooltel on õigus Leping igal ajal üles öelda, teatades sellest teisele poolele seitse (7) päeva kirjalikult ette (korraline ülesütlemine).
8.3. Olerexil on õigus Leping mõjuval põhjusel erakorraliselt ilma etteteatamise tähtaega järgimata üles öelda eelkõige kui Kliendil on Olerexi ees võlgnevus või kui on toimunud muu sündmus, mille tulemusel on takistatud lepingu nõuetekohane täitmine.
8.4. Lepingu ülesütlemisavalduse saatmise või saamisega samaaegselt on Olerexil õigus lõpetada Kliendi Tellimuste kinnitamine.
8.5. Lepingu lõppemine ei mõjuta enne lepingu lõppemist tekkinud rahaliste nõuete sissenõutavaks muutumist ega rahuldamist.
9. Teatamiskohustused ja teadete edastamine
9.1. Klient on kohustatud teavitama Olerexi Lepingus fikseeritud kontaktandmete, sh nime, aadressi, pangarekvisiitide, kontaktisiku, volitatud esindaja või mõne muu rekvisiidi muutumisest, pankroti- või saneerimisavalduse esitamisest, reorganiseerimisest ja likvideerimismenetluse algatamisest kolme (3) kalendripäeva jooksul alates vastava sündmuse toimumisest. Kuni kontaktandmete ja muude rekvisiitide muutumisest teavitamiseni loetakse, et Lepingus toodud Kliendi andmed kehtivad.
9.2. Kõik Poolte poolt esitatavad õiguslikku tähendust omavad teated (taotlused, ettepanekud, avaldused jms) peavad olema esitatud kirjalikus või kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis. Sellised teated loetakse adressaadi poolt kättesaaduks, kui need on postiasutusele üle antud väljastamiseks Lepingus sätestatud rekvisiitidel või kui teade on saadetud Lepingus märgitud või Poole poolt teisele Poolele teada antud muutunud e-posti aadressile ja teate postiasutusele üleandmisest või e-posti teel saatmisest on möödunud kolm (3) kalendripäeva. Tehingu kirjaliku vormiga loetakse võrdseks tehingu elektrooniline vorm.
9.3. Õiguslikku tähendust mitteomavaid informatiivse sisuga teateid võib esitada suulises vormis või e-posti teel lepingus fikseeritud aadressil.
10. Muud tingimused
10.1. Infot arvete, Tehingute jms kohta saab Klient ööpäevaringselt iseteeninduskeskkonnast Olerexi koduleheküljelt (www.olerex.ee ) ning Olerexi klienditoelt klienditoe tööajal telefonil +372 6100 100.
10.2. Klient kohustub mitte avaldama kolmandatele isikutele Lepingu sisu, sh allahindlus, maksetähtaeg, Krediidilimiit.
10.3. Klient nõustub tema poolt Olerexile avaldatud kontaktandmete, kliendi isikukood või registrikoodi, maksehäire tekkimise ja lõppemise kuupäev ja summa, edastamisega maksehäirete registri pidajatele (nt Creditinfo Eesti AS) ning lubab enda andmete töötlemist krediidiotsuste langetamise eesmärgil. Kliendil on õigus tutvuda tema kohta töödeldavate andmetega ja nõuda andmete töötlemise lõpetamist õigusaktidega kehtestatud korras.
10.4. Klient nõustub tema poolt Olerexile avaldatud kontaktandmete, kliendi isikukoodi või registrikoodi, maksehäire tekkimise ja lõppemise kuupäev ja summa, edastamisega kolmandatele isikutele võlgnevuse sissenõudmise eesmärgil. Füüsilisest isikust Kliendil on õigus tutvuda oma töödeldavate andmetega ja nõuda nende töötlemise lõpetamist seaduses sätestatud korras. Lepingu täitmise eesmärgil teeb Olerex koostööd lepingupartneritega, kellele Olerex võib Kliendiga seotud andmeid edastada. Klient nõustub, et Olerex võib edastada Kliendile enda ja Olerexi koostööpartnerite pakkumisi.
10.5. Lepingust või sellest tulenevatest kohustutest tulenevad vaidlusküsimused lahendatakse poolte vahel läbirääkimiste teel. Läbirääkimiste ebaõnnestumisel lahendatakse vaidlused Eesti Vabariigi seadusandluse alusel Tartu Maakohtu Tartu kohtumajas.
*Kehtiv teenustasude hinnakiri ja lepingu tõlge inglise keelde asuvad www.olerex.ee