Olerexi biokütuse kampaania looja Sass Henno: “Kaasaaegne kütus vajab kommunikatsioonis kaasaaegset lähenemist!”

Olerexi biokütuse kampaania looja Sass Henno: “Kaasaaegne kütus vajab kommunikatsioonis kaasaaegset lähenemist!”
Pressiteade

27.02.2024

Eesti suurim tanklakett Olerex soovib uue kampaaniaga “Diiselmootorid looduskaitse alla!” näidata, et kasutades taastuvtoorainest toodetud kütust, on võimalik ka diislikütuse jõul liikuva sõidukiga loodust säästa.

Tõsiste nägudega mehed veoauto taustal ja jääpangal jääkaruema ning tema poja kõrval olev diiselmootor ei kuulu kindlasti klassikaliste kütusereklaamide sekka. Vastuolulisus oligi aga end Olerexi EcoForce kütuse ristiisaks nimetava kirjaniku Sass Henno idee.

„Idee „Diiselmootorid looduskaitse alla!“ sündis mul Tallinn-Tartu maanteel pikalt ühe veoauto taga sõites. Olles ise alates keskkonnasõbraliku EcoFroce diislikütuse turule tulemisest saati oma Land Rover Defenderisse ainult seda tankinud, võrdlesin, kuidas paljud diiselmootorid talvehommikus tahmavad, aga minu maastur võib kasvõi suletud uksega garaažis käia kuni ma pool euroalust raamatuid panipaika tassin ja ma isegi ei märka, et mootori käima unustasin. Sellest sündis looduskaitse pool ideest,“ selgitas Henno.

Sealt edasi arenes kahe liiniga visuaalne keel: diiselmootor, mis paikneb igal aastaajal erinevate kaitsealuste loomaliikide keskel, olles üks neist ja kujutamata neile ohtu ning teiseks, tõsiste nägudega diiselautode omanikud, kes nõuavad diiselmootorite looduskaitse alla võtmist.

„Ma arvan, et diiselautode omanikud laiema tarbijagrupina ei taha rohepöördest midagi kuulda. Diislivendi ja -õdesid ühendab see, et nad tahavad töökindlust ja jõudu,“ rääkis Henno, miks vajas EcoForce tema silmis teistsugust kampaaniat, et sihtrühma paremini kõnetada. „Ma tundsin, et tuleb läheneda teise nurga alt. Rääkima, et loodussõbralik EcoForce on paremate põlemisomadustega ja külmakindel ega ole väävliühendeid täis topitud. See on küll maailmaturul tavadiislist natukene kallim, aga ka autole kõvasti parem.“

EcoForce’i kampaania tuli Henno sõnul välja kahe kuu pikkuse ettevalmistusajaga ning reklaamplakati pildikeele loomisel võeti appi tehisintellekt. „Ma arvan, et kaasaaegne kütus vajab ka kommunikatsioonis kaasaaegset lähenemist,“ selgitas ta, miks võeti appi AI.

Olerex loodab, et pilkupüüdev kampaania paneb diiselsõiduki omanikke oma senist tankimisharjumust muutma. „Täielikult taastuvtoorainest toodetud EcoForce on täna kõige lihtsam ja kiirem viis oma sõiduki CO₂ heitme vähendamiseks keskmiselt 90 protsenti,“ rääkis Olerexi kütuste sisseostu- ja logistikajuht Veiko Värk.

ЛЬГОТНАЯ КАРТА