Milline on Euroopa Liidu pikaajaline emissioonipoliitika nägemus?

ll

 

Kaubatransport moodustab Euroopa Liidu transpordiemissioonist hinnanguliselt 22% ning Euroopa Komisjon on öelnud, et kui raskeveokid ei muutu efektiivsemaks, siis võib emissioon aastaks 2030 kasvada 10%. Kuna Pariisi kliimakokkuleppe sihtide täitmiseks on vaja aga emissioone vähendada ning Euroopa Liit on rahastanud erinevaid uurimusprojekte alternatiivsetele tehnoloogiatele, energiaallikatele ning kütustele üleminekuks. Kui projekt õnnestub siis võib 2015. aastal mõõdetud 800 tonni süsinikdioksiidi asenduda  2050. aastal 8 korda väiksema mahuga.

Vesinikupõhiseid kütuseelemente on arendatud Euroopa Komisjoni rahastatud ühistranspordi projekti CUTE ja jätkuprojekti HyFLEET CUTE abil ning projekti oli kaasatud kokku 31 partnerit ning 33 kütuseelemendil töötavat ja 14 sisepõlemismootoriga bussi. Kokku läbiti ligi 2,5 miljonit kilomeetrit ning selle käigus tõdeti kütuseelementide kõrget töökindlust. Lisaks demonstreeriti  katsete käigus ka uue põlvkonna kütuseelement / aku hübriidtehnoloogiat, mille säästlikkust hinnati väga kõrgeks. Rheini ja Lombardia piirkondades on projekti ZERO REGIO raames katsetatud avalike vesinikutanklate ning vajamineva infrastruktuuri loomisega ning jõutud samuti väga heade tulemusteni. HyChain MiniTransport projekti raames on loodud ning demonstreeritud ka kergsõidukeid rolleritest ja ratastoolidest, kuni väikeveokite ja kaubikuteni. Projekti on teiste hulgas kaasatud ka Tesla ning nende arendatud elektriveok Semi on võimeline läbima ühe laadimisega kuni 805km.

Küsimusi tekitavad täna kindlasti veel nii ühe laadimisega sõitmise kaugus ning ka infrastruktuuri areng.  Uuring arvestab, et 2050. aastaks on kogu Euroopa Liidu masinapark välja vahetatud 0-emissiooni sõidukite vastu, samas on vaja energiataristu jaoks kulutada hinnanguliselt 140 miljardit eurot ning masstootmiseks küpsed lahendused ei pruugi valmis olla ka veel 10 aasta pärast.

Kuni tehnoloogia ning taristu küpsemiseni on aga kindlaim viis oma tehnikapargi pikaajaliseks tõrgeteta ekspluatatsiooniks ning kütusesäästlikuks sõiduks kasutada puhast ning liigsete lisanditeta traditsioonilist fossiilset kütust.


Tangi teadlikult
Olerex